Özgörü

İTÜ Lisansüstü Eğitim Enstitüsü'nün vizyonu, bilim, teknoloji ve toplumsal gelişim alanlarında yürüttüğü nitelikli lisansüstü eğitim ve araştırma faaliyetleri ve iş birliğine dayalı ekosistemi ve ürettiği yüksek etkili çıktılarla ulusal ve uluslararası düzeyde referans gösterilen öncü bir lisansüstü eğitim enstitüsü olmaktır.

Özgörev

İTÜ Lisansüstü Eğitim Enstitüsü'nün misyonu, bilim, teknoloji ve toplumsal gelişim alanlarında etik değerlere bağlı, eleştirel ve yenilikçi araştırmacılar ile uzmanlar yetiştirmek; disiplinlerarası lisansüstü eğitim ve araştırma yoluyla yeni bilgi üretmek ve bu bilgiyi toplumsal gereksinimlere yanıt veren çözümlere dönüştürerek ulusal ve uluslararası düzeyde sürdürülebilir kalkınmaya katkı sağlamaktır.

Temel Değerler

1. Akademik Özgürlük, Etik ve Dürüstlük

Araştırma ve eğitimde akademik özgürlüğü, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri, dürüstlüğü ve bilimsel bütünlüğü tavizsiz biçimde esas almak.

2. Adalet, Eşitlik ve Çeşitliliğe Saygı

Tüm paydaşların haklarına, haysiyetine ve farklılıklarına saygı duyan; adalet, eşitlik ve kapsayıcılık ilkesini temel alan bir akademik ortamı sürdürmek.

3. Şeffaflık, Hesap Verebilirlik ve Katılımcı Yönetim

Karar ve yönetim süreçlerinde şeffaflığı ve hesap verebilirliği gözetmek; akademik ve idari süreçleri, ilgili paydaşların anlamlı katılımını mümkün kılacak biçimde yürütmek.

4. Bilimsel Mükemmeliyet, Özgünlük ve Yenilikçilik

Bilimsel sorgulamayı, özgün bilgi üretimini ve yenilikçi yaklaşımları teşvik ederek, yüksek nitelikli lisansüstü eğitim ve araştırma kültürü oluşturmak.

5. Disiplinlerarasılık, Bilimsel İş Birliği ve Bilimsel Saydamlık

Disiplinlerarası ve çok-disiplinli çalışmaları; üniversite–sanayi–kamu ve uluslararası paydaşlarla kurulan bilimsel iş birliklerini destekleyerek, araştırma süreçlerinde bilimsel saydamlığı, erişilebilirliği ve yeniden kullanılabilirliği gözetmek.

6. Girişimcilik, Üretkenlik ve Toplumsal Sorumluluk

Bilgiyi değere dönüştürebilen, risk alabilen ve sorumluluk üstlenen bireyler yetiştirirken; eğitim ve araştırma faaliyetlerinin toplumsal gereksinimlere yanıt veren, sürdürülebilir ve kalıcı etki üretmesini gözetmek.

7. Öğrenci Gelişimini Önceleyen Nitelikli Öğrenme Ortamı

Programların akademik gereklerini koruyarak, lisansüstü öğrencilerin bilimsel, mesleki ve etik gelişimini destekleyen, rehberlik ve geri bildirime dayalı nitelikli bir öğrenme ekosistemi sunmak.